De recente ingrepen in de stad voor het openbaar vervoer zijn eerder een verslechtering dan een verbetering. Het OV Consumentenplatform wil daarom dat de stad de maatregelen terugdraait en de situatie van voor 3 september herstelt.
Bereikbaarheid stad en imago OV onder druk
De langere busroute via o.a. Westerhaven leiden volgens het platform tot grote problemen in het OV in en buiten de stad. De bereikbaarheid van belangrijke bestemmingen in de Stad staat onder druk. Het goede imago van het openbaar vervoer in de stad zou hierdoor onder druk staan. reizigers beklagen zich in toenemende mate bij chauffeurs.
Onthutsend beeld
Het platform schetst een onthutsend beeld van de ervaring van reizigers sinds begin september. De lijn QLink 1-2 haalt in Zuidhorn slechts 52 procent van de treinaansluitingen, tegen voorheen 98 procent. De bus die rond half zes in Zuidhorn aankomt heeft sinds 3 september geen enkele treinaansluiting meer gehaald.
DvhN