Els den Engelsman van SomeoneELS geeft informatie over mogelijke andere oorzaken van dyslexie. Zij legt daarin uit dat kinderen die de diagnose dyslexie hebben gekregen (of het vermoeden daarvan) niet altijd dyslectisch hoeven te zijn.
Aanmelding 06 -1140 1660 meer info http://www.someone-els.nl
Kinderen met leerproblemen zoals dyslexie, dyscalculie, concentratieproblemen, faalangst en een negatief zelfbeeld weer op weg helpen, dat is wat Els den Engelsman beoogt. Kinderen kunnen hier namelijk hun hele (school)carrière last van houden. De specifieke begeleiding die SomeoneELS biedt is bedoeld voor iedereen, ongeacht leeftijd (van 7 tot 70!). Vaak is er op school al veel extra hulp geweest die niet het gewenste effect had, ondanks het harde werken en tot frustratie van het kind. Bij veel van deze kinderen is er dan een andere oorzaak.
Niet alleen wordt de taal niet goed verwerkt in de hersenen, de woorden komen om te beginnen al niet goed binnen! Soms speelt er een verborgen visueel probleem, of heeft het kind een andere leerstijl. Door dit eerst goed uit te zoeken en vervolgens de leerstof opnieuw aan te bieden op een manier die bij het kind past, worden er hele goede resultaten bereikt. Het lezen gaat makkelijker en de spelling wordt beter, regels worden begrepen en kinderen snappen eindelijk waarom het voor hen zo moeilijk was.
SomeoneELS werkt onder andere met de Kernvisiemethode. Deze methode maakt gebruik van de capaciteiten van kinderen, waardoor zij wél in staat zijn om te automatiseren en groeien in hun zelfvertrouwen.
SomeoneELS is laagdrempelig, er kan gestart worden zonder verwijzing of officiële verklaring en biedt een kortdurend begeleidingstraject. Tijdens het intakegesprek wordt de samenwerking van de ogen gecontroleerd en wordt er gezamenlijk gekeken of de methodiek de gewenste effectiviteit kan opleveren. Daarna volgen tussen de 5 en 7 training sessies, verdeeld over een periode van een half jaar tot een jaar.