Donderdag 22 juni nodigde de gemeente Zuidhorn lokale ondernemers en andere belangstellenden uit Zuidhorn en omstreken uit voor een Meet up, met als onderwerp ‘Doe meer met online-marketing en neuromarketing'.
Vooraf was er een verrassende ‘meet and eat’ van foodtruck Bon Frites uit Oldehove.
Marketingexpert Dion van der Vaart vertelde de ruim 50 belangstellenden over de kansen en uitdagingen van online marketing en neuromarketing.
Bij dit nieuwe vakgebied worden medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap toegepast op het terrein van marketing.
Ervan uitgaande dat de mens een emotioneel wezen is wat rationeel kan denken ( in plaats van andersom) kunnen keuzes worden beïnvloed en gedrag gestuurd. Enkele praktische tips die Dion gaf voor websites; een foto van een vrouw die kijkt naar een product wat je wil verkopen scoort beter dat een foto waarop zij niet naar het product kijkt. Als je vervolgens onderaan de pagina twee in plaats van één knop laat zien is de keuze op wélke knop wordt geklikt ( bestellen of bekijk meer opties ). Bij één knop kan de bezoeker afhaken en dus niets bestellen. Interessante materie die werd geabsorbeerd door de aanwezigen.
Vervolgens was er een presentatie van Marjolein Plum van het Media Office van de Gebiedscoöperatie Westerkwartier. Zij vertelde wat het Media Office op het gebied van Online communicatie, Storytelling en vormgeving kan doen voor ondernemers.
Wethouder Stol was enthousiast over de opkomst en het programma van de avond evenals de aanwezigen. De avond werd informeel afgesloten met een drankje en hapje.
http://www.gebiedscooperatie.info
.