De kamer van koophandel organiseerde deze avond om ondernemers en middenstanders bij te praten over Clicks & Bricks, Tweet mirrors, cross Channel selling en consuminderen. De tijd dat klanten vanzelfsprekend naar winkels komen is definitief voorbij. De klant verandert, het winkelen ook en beleving wordt steeds belangrijker.
De consument oriënteert en koopt steeds meer op internet. Er is dus meer nodig om de klanten naar winkels en winkelgebieden te trekken.
Een tweetal sprekers, Olaf Busch en Bert Broekhuis maakten aan de hand van voorbeelden duidelijk dat daar veel kansen liggen.
Het was even opletten voor de aanwezigen want Olaf Busch, schoot door zijn powerpoint presentatie heen. De beelden en cijfers vlogen de toehoorders om de oren met daarbij de uitspraak van Busch “alles wat ik nu vertel kan morgen weer anders zijn”.
Kern was wel; speel in op de ontwikkelingen, zoek de samenwerking en wees kritisch.
Bert Broekhuis deed het wat rustiger aan maar gaf ook duidelijk aan dat de wereld van winkelen veranderd.
Na de pauze was er gelegenheid tot het stellen van vragen. Na afloop werd er informeel nagepraat.
De KvK heeft meerdere workshops over dit onderwerp » website