Deze informatie is afkomstig van de gemeente Zuidhorn.
Het betreft geen officiële publicatie en derhalve kunnen er geen rechten aan worden ontleend.
Aangevraagde vergunningen
Omgevingsvergunningen
Activiteit bouw
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen voor het:
• bouwen van een carport, Griffioenlaan 1 te Grijpskerk
• bouwen van een woning, Agenastraat te Zuidhorn
De aanvraagde omgevingsvergunningen leggen wij in de oneven weken op woensdag voor aan Libau welstands- en monumentenzorg Groningen (http://www.libau.nl). Voor het bijwonen van deze openbare vergadering kunt u een afspraak maken met de heer J. Gramsbergen via telefoonnummer (0594) 50 88 96.
Activiteit afwijken bestemmingsplan en uitvoeren van werkzaamheden
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij de volgende aanvraag voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen voor het:
• vestigen van een bedrijf, Kloosterstraat 19 te Aduard
In dit stadium kunt u geen bezwaar maken tegen bovenstaande aanvraag. Voor informatie over de aangevraagde vergunning kunt u contact opnemen met de Publieksbalie via telefoonnummer (0594) 50 88 88 of e-mailadres servicebalie@zuidhorn.nl.
Verlenging beslistermijn
De volgende beslistermijn wordt verlengd met een termijn van 6 weken:
• het bouwen van een schuur en een overkapping, Brilweg 21 te Zuidhorn
(Ontvangen 8 augustus 2012)
Meldingen
Kapmeldingen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij de volgende meldingen hebben ontvangen voor het kappen van:
• een els, Kloosterstraat 19 te Aduard
• twee populieren, Ds. Koppiusweg 28 te Den Ham
• een boom, Borgweg 34 te Noordhorn
De meldingen liggen vanaf nu twee weken ter inzage bij de Publieksbalie. Binnen deze termijn kunnen belanghebbenden hun zienswijze, bij voorkeur schriftelijk, kenbaar maken bij het college van burgemeester en wethouders.
Verleende vergunningen
Omgevingsvergunningen
Activiteit bouw
Burgemeester en wethouders maken bekend dat een omgevingsvergunning is verleend voor het:
• plaatsen van een kunstwerk, Hoofdstraat te Niezijl
(Verzonden 2 oktober 2012)
• vergroten van een woning, Hoofdstraat 21 te Niezijl
(Verzonden 2 oktober 2012)
• veranderen van een garage in een atelier, Westergast 6 te Zuidhorn
(Verzonden 2 oktober 2012)
Algemene Plaatselijke Verordening
De burgemeester maakt bekend dat een vergunning/ontheffing is verleend voor het organiseren van:
• een spokentocht van 19.00 tot 00.00 uur op 19 oktober 2012, sportpark De Enk te Grijpskerk
(Verzonden 4 oktober 2012)
Burgemeester en wethouders maken bekend dat een vergunning/ontheffing is verleend voor het/de:
• algemeen geldende geluidsvoorschriften i.v.m. werkzaamheden aan en bij het spoor van 2 t/m 8 november 2012 van 00.00 tot 06.00 uur en overdag van 18 t/m 23 november 2012, station Zuidhorn en van 2 t/m 8 november 2012 van 00.00 tot 06.00 uur en overdag van 17 t/m 22 november 2012, station Grijpskerk
(Verzonden 2 oktober 2012)
• plaatsen van 10 driehoeks-/reclameborden in de gemeente Zuidhorn van 14 t/m 27 januari 2013 ter aankondiging van de open dagen Noorderpoortcollege
(verzonden 4 oktober 2012)
Bijzondere wetten
Drank en horecawet
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij voornemens zijn de volgende vergunning o.g.v. art. 3 en art. 4 van de Drank- en Horecawet te verlenen:
• voor het perceel Wengeweer 4 te Oldehove
(Verzonden 4 oktober 2012)
De ontwerp-vergunning ligt met bijbehorende stukken vanaf nu zes weken ter inzage bij de Publieksbalie bereikbaar via telefoonnummer (0594) 50 87 79 of e-mailadres servicebalie@zuidhorn.nl. Binnen deze termijn kunnen belanghebbenden zienswijzen, bij voorkeur schriftelijk, kenbaar maken bij het college van burgemeester en wethouders.
Vergadering Adviesraad Wmo
Maandag 15 oktober 2012 vergadert de Adviesraad Wmo gemeente Zuidhorn om 9.30 uur in het gemeentehuis van Zuidhorn. Wilt u aanwezig zijn bij deze vergadering? Dan kunt u dit melden bij de heer J. Fijma, secretaris van de adviesraad Wmo, via e-mailadres jaapfijma@gmail.com of via telefoonnummer (0594) 21 28 37.
1. Opening
2. Afscheid mevrouw G. Boersma-Reitsema
3. Vaststelling agenda
4. Mededelingen
5. Notulen 17 september 2012
6. Ingekomen/ uitgaande stukken
7. Koepel Wmo-raden
8. Voortgang Wmo-beleidsplan 2013-2017
9. Rondvraag
10. Sluiting
Vaststelling bestemmingsplan ‘Aduard-Kleiweg 2’ gemeente Zuidhorn
Burgemeester en wethouders van Zuidhorn maken bekend dat de gemeenteraad op 10 september 2012 het bestemmingsplan ‘Aduard-Kleiweg 2’ heeft vastgesteld en tevens heeft besloten om op grond van artikel 6.12, lid 2 geen exploitatieplan vast te stellen.
Het vastgestelde bestemmingsplan maakt de bouw van maximaal 29 woningen mogelijk op het perceel Kleiweg 2 te Aduard.
Bij de vaststelling van het bestemmingsplan heeft de gemeenteraad – ambtshalve en naar aanleiding van zienswijzen – wijzigingen aangebracht ten opzichte van het ontwerp-bestemmingsplan dat ter inzage lag van 29 maart tot en met 10 mei 2012. Deze wijzigingen hebben betrekking op de regels van het bestemmingsplan.
Op grond van artikel 3:11, lid 2 van de Awb worden de economische verkenningen die aan de basis staan van de conclusies dat het project economisch uitvoerbaar is niet ter inzage gelegd.
Bestemmingsplan inzien
Het vastgestelde plan (met de bijbehorende stukken) ligt met ingang van vrijdag 12 oktober tot en met donderdag 22 november 2012 ter inzage bij de publieksbalie in het gemeentehuis aan de Hooiweg 9 te Zuidhorn.
Op http://www.zuidhorn.nl/bestemmingsplannen staat meer informatie over het bestemmingsplan en zijn de bronbestanden van het plan te downloaden. Daarnaast is het vastgestelde bestemmingsplan digitaal raadplegen op het webadres:
http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0056.BPAD11UITBR1-VA01
Beroep instellen
Vanaf 12 oktober 2012 tot en met 22 november 2012 kan tegen het vastgestelde bestemmingsplan beroep worden ingesteld door een belanghebbende:
• die tijdig zienswijzen over het ontwerp-bestemmingsplan naar voren heeft gebracht, of;
• die kan aantonen dat hij of zij redelijkerwijs niet in staat is geweest om zienswijzen over het ontwerp-bestemmingsplan in te dienen, of;
• die bezwaar heeft tegen de wijzigingen die bij de vaststelling ten opzichte van het ontwerp–bestemmingsplan zijn aangebracht.
In een beroepschrift moet u in ieder geval vermelden; uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het (onderdeel van het) besluit waartegen u beroep aantekent, zo mogelijk een kopie van het besluit en de redenen waarom u beroep instelt. Het beroepschrift kunt u sturen naar: Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 E.A. Den Haag.
Het instellen van beroep schorst de werking van het vastgestelde bestemmingsplan niet.
Voorlopige voorziening
Om de werking van het bestemmingsplan (van het onderdeel waartegen beroep wordt ingesteld), te schorsen kan tijdens de beroepstermijn een verzoek om een voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift. Het spoedeisende belang dat aan het verzoek ten grondslag ligt, moet worden aangeven.
Aan het instellen van beroep en het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening zijn kosten verbonden.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Ruimte en Welzijn via telefoonnummer: (0594) 50 8 784.
Nieuwe chip voor afvalcontainers
In de periode van 15 oktober tot en met 2 november aanstaande krijgen alle afvalcontainers in de gemeente Zuidhorn een nieuwe chip. De huidige chips in de grijze en groene afvalcontainers worden vervangen (omchippen). Voor het omchippen is uw medewerking onmisbaar! Daarom ontvangen alle huishoudens de komende weken een brief met informatie en instructies. Het bedrijf DVL Milieuservice in Joure voert de vervanging van de chips uit voor de gemeente.
Omchippen
De huidige chips gaan al zo’n 15 jaar mee. Voor een goede registratie is het nodig de huidige chips te vervangen. In genoemde periode komen medewerkers van DVL Milieuservice langs om uw afvalcontainers te voorzien van een nieuwe chip. Containers die niet zijn omgechipt, kan de vuilniswagen niet meer legen. Wij verzoeken u alle containers bij de weg te zetten, ook de containers die u niet (meer) gebruikt voor huishoudelijk en/of gft-afval. De containers hoeven niet leeg te zijn.
Vragen
Voor vragen over het omchippen van uw containers, kunt u contact opnemen met de helpdesk van DVL Milieuservice, (gratis) telefoonnummer 0800- 0201042. De helpdesk is vanaf 8 oktober aanstaande op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur. Op de website van de gemeente Zuidhorn vindt u een lijst met veelgestelde vragen over het omchippen.
Heeft u een scootmobiel? Let dan even op
Wanneer u in de herfst en winter uw scootmobiel minder gebruikt moet u de accu van uw scootmobiel blijven opladen. Accu’s lopen namelijk vanzelf leeg en wanneer u deze dan niet af en toe oplaad gaat deze kapot.
Hoevaak laden?
Maakt u regelmatig gebruik van uw scootmobiel? Laad de accu dan minimaal 1x in de twee weken op. Oplaadtijd 12 uur.
Maakt u weinig tot geen gebruik van uw scootmobiel? En staat deze in koude toestanden geparkeerd?
Laad de accu dan minimaal 1x in de twee weken op. Oplaadtijd 48 uur.
Maakt u weinig tot geen gebruik van uw scootmobiel? En staat deze in kamertemperatuur geparkeerd? Laad de accu dan minimaal 1x in de drie weken op. Oplaadtijd 48 uur.
Stremming wegen Oldehove
De komende weken zijn enkele wegen in Oldehove gestremd. Dit heeft te maken met onderhoud aan wegen en riolering.
Stremmingen
- Van 4 oktober tot 2 november zijn de Englumstraat en Aalsumerweg gestremd voor doorgaand verkeer.
- Van 5 tot 30 november is de Schipvaart gestremd voor doorgaand verkeer.
Afhankelijk van de weersomstandigheden kan de planning aangepast worden.
Omleidingroute
Doorgaand verkeer wordt tjidens de stremmingen via borden omgeleid.
Openbaar vervoer
Alle bushaltes binnen de kern Oldehove komen tussen 4 oktober – 2 november te vervallen. Een vervangende halte vindt u vlakbij het tankstation aan de Englumerweg te Oldehove. Actuele informatie staat straks ook op de borden bij de vervallen haltes.
Meer informatie?
Neem dan contact op met de gemeente Zuidhorn via telefoonnummer telefoonnummer 05 94 – 50 88 88.
Taxateur WOZ op pad
Voor de Wet-WOZ (Waardering Onroerende Zaken) vindt elk jaar hertaxatie van de woningen/panden in de gemeente plaats. De taxateur is inmiddels begonnen. De taxateur controleert woningen/panden vooral op de onderhoudstoestand, ligging en de bouwkundige staat. In sommige gevallen neemt de taxateur foto’s en soms wil de taxateur een woning/pand van binnen bekijken. In dat geval vraagt de taxateur uiteraard om toestemming.
Medewerking
Werkt u mee aan de controle? Ook voor u is het van belang dat de gegevens van uw woning/pand correct bij de gemeente staan geregistreerd. De taxateur heeft een legitimatiebewijs van de gemeente Zuidhorn op zak.
Meer informatie
Met vragen kunt u contact opnemen met de medewerkers van de afdeling Regels & Veiligheid, onderdeel Belastingen via telefoonnummer (0594) 50 88 65 of e-mail woz@zuidhorn.nl
Maakt u de winnende foto?
De voorbereidingen voor de gemeentegids 2013 zijn in volle gang. Om de gids te voorzien van actuele en originele foto’s, organiseert de gemeente een fotowedstrijd waarbij de winnende foto’s een prominente plaats krijgen in de nieuwe gemeentegids voor 2013. De ingezonden foto’s willen we ook voor andere uitingen van de gemeente gebruiken.
Via http://www.zuidhorn vindt u meer informatie over deelname, prijzen en spelregels.
DE LEEFBAARHEIDPRIJS 2012
Vindt u dat een vrijwilligersorganisatie zich bijzonder heeft ingezet voor een dorp binnen de gemeente Zuidhorn? Geef deze organisatie dan op voor de Leefbaarheidsprijs 2012! De winnende organisatie ontvangt een oorkonde, een bedrag van € 500,- en een plaats op de Wall of Fame in het gemeentehuis!
Via http://www.zuidhorn vindt u meer informatie. Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Jeffrey Peereboom via telefoonnummer (0594) 50 87 44 of e-mail adres jpeereboom@zuidhorn.nl.