Veel ondernemers zijn de term wel eens tegengenomen: copywriting. Maar wat is het nu precies en, belangrijker nog, wat heb je er aan als ondernemer? Het is goed om op de hoogte te zijn van het nut copywriting, want het wordt niet voor niets steeds populairder.
Dit kun je met copywriting
Kort gezegd is copywriting het schrijven van overtuigende teksten. Vaak wordt het gezien als specifiek voor het internet, maar ook in de offline wereld is copywriting bruikbaar. Denk bijvoorbeeld aan het aanleveren van een krantenartikel. Online kom je het in diverse vormen tegen. Copywriters, zoals die van Copywritings, worden bijvoorbeeld vaak ingeschakeld bij het maken van een nieuwe website. Het is namelijk niet alleen van belang dat de lay-out en de vormgeving van die nieuwe website juist zijn. Ook de juiste, unieke teksten kunnen namelijk een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van je nieuwe site. Deze teksten zijn niet alleen belangrijk voor je bezoekers, maar ook voor de vindbaarheid via zoekmachines zoals Google. De juiste teksten zorgen er namelijk voor dat je in de zoekmachines wordt gevonden op de juiste zoekwoorden. Wordt er in de regio Zuidhorn gezocht naar nieuwe meubels, en heb je een meubelzaak in de buurt? Dan wil je uiteraard dat de zoeker jouw website vindt. Copywriting kan helpen om dit proces te verbeteren.
Voor websites en meer
Een copywriter kan meer dan alleen pakkende teksten schrijven voor je website. Heb je een online shop? Dan kan een copywriter bijvoorbeeld ook helpen met duidelijke, overtuigende productomschrijvingen. En goede teksten zijn natuurlijk ook bruikbaar in nieuwsbrieven, blogs en advertenties op sociale media. Er zijn ondernemers die al deze zaken graag in eigen hand houden en daarom maar zelf aan het schrijven slaan. Dat is jammer, want copywriting is echt een vak apart en het is de moeite waard om hiervoor een professional in te schakelen. Kosten die je hiervoor maakt verdien je namelijk vaak heel snel weer terug. Begrijpelijk dus, dat copywriting steeds populairder wordt!