Jongeren (jongens én meisjes) uit de gemeente Zuidhorn en Grootegast hoeven zich deze voorjaarsvakantie niet te vervelen, voor 1 euro per persoon kunnen ze voluit aan de bak tijdens één van de “Bubble Ball” ‘tournooien’.
Welzijnsorganisaties Stichting Welzijn gemeente Zuidhorn (SWgZ) en Sociale Partner in Noord Nederland (SPiNN) organiseren van maandag 26 februari t/m donderdag 1 maart in zeven verschillende sporthallen een knotsgekke ‘voetbal’-activiteit. De deelnemers hijsen zichzelf in een opgeblazen, doorzichtige bal en moeten, naast zien te scoren, zichzelf voornamelijk staande houden en hier en daar een duw uitdelen. Dit staat natuurlijk garant voor een boel ongein en plezier.
Samenwerking:
Opvallend is dat deze activiteit de gemeentegrenzen overstijgt. De samenwerking tussen de jongerenwerkers van SPiNN en SWgZ is een voorloper op wat zal komen, wanneer de gemeentes op 1 januari 2019 zullen fuseren in de gemeente Westerkwartier.
Aanmelding, doelgroep & Locaties:
Het toernooi wordt georganiseerd voor jongeren tussen de 11 en 14 jaar. Je kan als deelnemer helemaal zelf je droomteam samenstellen en aanmelden op de website http://www.sportinzuidhorn.nl
Een team mag bestaan uit 4-6 vrienden, klas- en/of ploeggenoten. Op basis van de gemiddelde leeftijd van het team kiest het team aan welke leeftijdscategorie er deelgenomen wordt.
Houd rekening met de verschillen locaties, data en tijden:
- Maandagochtend 26 februari (09:30 uur - 12:30 uur) - Oldehove (de Kooi)
- Maandagmiddag 26 februari (14:00 uur - 17:00 uur) - Zuidhorn (Quicksilver S.)
- Dinsdagochtend 27 februari (09:30 uur - 12:30 uur) – Grijpskerk (de Bokkediek)
- Dinsdagmiddag 27 februari (14:00 uur - 17:00 uur) – Oldekerk (Eekeburen)
- Woensdagochtend 28 februari (09:30 uur - 12:30 uur) - Aduard (de Meeden)
- Donderdagochtend 1 maart (09:30 uur - 12:30 uur) - Opende (de Veste)
- Donderdagmiddag 1 maart (14:00 uur - 17:00 uur) – Grootegast (de Leegens)
De organisatie hoopt teams te verwelkomen uit alle dorpen van de gemeente Zuidhorn en Grootegast. Een laatste tip van de organisatoren: zorg dat je er snel bij bent want vol = vol!