Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Teamfoto conntact 2025

Conntact viert 10-jarig jubileum: van eenmanszaak naar vertrouwd klantcontactcentrum

01 april 2025    Zuidhorn-nieuws - Bedrijf in beeld
“Zonder de mensen om me heen was Conntact nooit geworden wat het nu is. Ik ben iedereen ontzettend dankbaar.”
Lees verder →
Gemeentehuis-zuidhorn

Over aanmelden Summerproat , sportavond & takkenroute

01 april 2025    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
Westerkwartier Gemeentenieuws 1 april 2025
Lees verder →
Politieauto

Minderjarige zit nog vast na mishandeling Zuidhorner

01 april 2025    Zuidhorn-nieuws
Zaterdagavond raakte 22-jarige man ernstig gewond in Zuidhorn
Lees verder →
Inmeten cvisie (7)

Met passen en meten gaat veel tijd versleten

31 maart 2025    Zuidhorn-nieuws - fotos
Marktkramen ingemeten voor nieuwe inrichting Overtuinen Zuidhorn
Lees verder →
Talero scoort bij poiesz

Talero scoort bij Poiesz

31 maart 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
De jeugd sponsor actie bij de Poiesz heeft € 720,00 opgeleverd voor jeugd tafeltennisvereniging
Lees verder →
Politieauto

Ernstige mishandeling in Zuidhorn, vijf personen aangehouden

31 maart 2025    Zuidhorn-nieuws
Politie zoekt getuigen en beelden van conflict in Zuidhorn,
Lees verder →